Havandeskapförgiftning:(

Woooops :O
Va ett tag sen jag skrev här men har hänt en hel del:)
Va på en vanlig kontroll hos barnmorskan då de visade sig att jag hade havandeskapsförgiftning:/
Jag hade inte märkt nånting:S
Så det va bara att ringa till hjärtat så vi kunde åka till USÖ :(
Blev fler prover sen kolla så att bebis mådde bra och gjorde en viktuppskattning.
Så jag blev iaf kvar där i tre dagar:(
Proverna åkte upp & ner hela tiden men de ville inte sätta igång just då..
Fick iaf åka hem på fredagen och va på kontroll igen måndag & onsdag & då såg provena helt okey ut så jag började slappna av lite och trodde nästan de skulle bli bra nu...
Men nej ni....
På fredagens kontroll hade proverna stigit som bara den:(
Hjärtat fick åka hem utan mig igen:'(
Så jag fick ligga på BB bland alla nyfödda bebisar hela påskhelgen:( yeeeeey..

På måndagen träffade jag en läkare som knappt sa nånting, jo hur proverna såg ut men inge om vad som skulle hända:(
Jag ville bara ha ut tösa eftersom de inte spridit sig till henne än ville jag inte riskera de men de gick minsann inte:(
Så jag va inte den mest samarbetsvilliga därinne, gnällde på läkarna att antingen fick de göra någe innan de gick på henne eller så kunde jag lika gärna ligga hemma och vila..
Så på tisdagen, ÄNTLIGEN, kom läkaren som hade oss när vi va på UL om de där i lillans mage:)
"-Jag ser ingen mening med att du bara ska ligga här och vänta så vi sätter igång dig"
Kommer så väl ihåg den meningen, blev så chockad, lättat & överlycklig:)
Så på onsdagen den 27 april kl 10 åkte jag ner på förlossningen:)

Själva förlossningberättelsen får komma senare eller ngn annan dag för nu vaknade tösa och vill nog ha lite mat hoppas jag, tror brösten exploderar snart:/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0